2009. szeptember 23., szerda

A spanyol kozlekedes...

most raerek meg szoval beszamolok eddigi tapasztalataimrol, kezdjuk a kozlekedessel:
a repterrol a varosba metrocal jottem be, asszem 5 vonaluk van, nem tuti, de nagyon tisztakis szerelveny volt, viszont egybe nyitott.... ugy ertem eleg fellemetes volt mivel este nem sokan jottek a reoterrol, kb a legelejeig ellattam mintha vmi 40 meteres giliszta pocakjaba utaztam volna, de minden ki van irv abe is mondjak so nem igazan tudsz eltevedni...1, 90 volt a jegy...
de amugy se szeretek metrozni itt se fogok sokat...
aztan mentem villamossal, nagyon modern kis formatervezett siklok, nem csorog-zorog-beazik... ide 1,4 volt jegy de asszem csak 2 max 3 vonalon jar, a berlet egy magnes kartya szeru ize, es a megalloba kell lecsipogtatni, legalabbis a villamoson belul en mar nem lattam semmilyen dobozfelet- de lehet hogy csak eldizajnoltak elolem (kelet europai szem nem lathatja... :))
ezzel 2szer mentem , meg mikor a hostelbol jartam a suliba , ellenorrel nem taliztam ,de valoszinu leteznek, csak lehet hogy ok is ilyen relytett eletformak hihihih
nah es a kocsik... kb mind 3. meg van nyomva vagy karcolva ,a ketsoros parkolastol, a kulso sort mindig arreb tolja aki ki akar allni, es utban van... pedi iszonyat sok parkolo hely van kialakitva, minden utszelen, sot van mikor a ket utfel kozti parokok, szigeteken is parkolnak, zebrara gond nelkul raallnak... kb minden utjuk egy iranyu, de a legkisebb is 3 savos- ebbol 2 sav parkolas... de a korutaik 5 savon vannak es igy se fernek el.. allandoan dudalnak, indexet nem hasznalank, es mennek mint allat, petrsze van kivetele... khhmm en nem lattam ,de tuti letezik ebbe a varosba vmi mamesz aki nem igy hajt...
mikor taxit fogtam hoyg bekoltozzek (nemszoktam taxizni , de otthon nem km-re ketyeg az ora???!!!) itt idore mentunk , vagyis a piroslampanal is vagy 0.5 eurot leszamlazott, mind1 amugy szarok ra inkabb fizettem 8eurot mint hogy fel varoson atrangassam magam... de a lenyeg hogy a hatalams 5 savos lampas korforgalomnal is csak mentunk mint amerre tetszettkb 3savon at, es kb 2szer lattam a sofororm indexelni, csak korforgalmon kb vagy 6szor mentunk at, nem hogy a savok kozt...
vagyis nem csodalom hogy minden kocsi korbe van kocogtatva... :)
kb a fel egyetem is ala van asva parkolohaznak, minden ut (mondom nagy a kampus, sajat uthalozattal....) szoval minden ut mellett minden intezet korul mindenhol parkolnak!!!!
hat kb ennyit a kozlekedesrol, majd talalok meg kiilyen osszesitoket, vagy kommentaljatok hogy mit olvasnatok Spanyolokrol :)
pussza , varom a visszajelzeseket, meg koszonom az eddigi kommenteket :)
Gege

1 megjegyzés: