2012. június 5., kedd

Húsvét túra- Queenstown

Hát a nagy péntek reggelünk elcsúszott úgy 3 órával... mert lehet h a svédek tudnak inni, de másnap nem épp legények a gáton, so míg én szinte kipattantam -legalábbis felkeltem fél 9 körül- fürödtem, a kisbulink után feltakarítottam, kaját pakoltam, 15x megpróbáltam kirugdosni a fürdig Lulut...de képtelenség volt.... so a úgy fél  12kor sikerült is csűűű de elindulni 130 $ ért 60 littyót 95öst és úgy 10 km után olyan durrdefektet kaptunk h a kerék kb felvágta saját magát..... és persze nem találtuk a kocsi hátuljába az emelőt, so lestoppoltunk egy autót aki segített ( bár csak a 10ik volt aki megállt) meg egy néni jött, h a vasút (az út mellet fut) h mindjárt jön a férje mert mögöttünk voltak mikor lerobbantunk csak beszaladtak a tanyára emelőért és jönnek segíteni :D anyira cukik vooltak.... perzse a pótkerék lapos volt, de gurult... persze nagy pénteken itt is minden zárva de a szerencsénk azért nem ment el teljesen nyaralni, so az első szerviz ami szembejött még nyitva volt, so kaptunk pumpát meg vettünk egy használt pótkeréknek valót... csak ha még lenne pár vicces dolog aznap.... aztán vezettem..és vezettem.... megálltam... Lulu hányni próbált.. vezettem... Lulunak sikerült... de még időben megálltam :P sok sok falun (amit itt városnak neveznek de olyan lapos meg nagykertes mind h nekem mind olyan "suburb"-nak látszik ... meg a kp mindig max 2 utca..... so falu.. rét... mező... birka... holstein.. dombok... hegyek-.... és Lake Tekapo... nagyoín hideg volt a víz de akkor is úsztam vagy 20 m benne :D gyönyörűűűűssééggeesss!!!! aztán vezettem... és hegyek folyók kanyar kanyar méééégggg töb HHEEGGYY!!!! :D sajna asszem túlterhelésem lett és nem igazán tudtam már ennyi szépet befogadni...tényleg látni kell... de nem lehet túl sokáig nézni... fárasztóóó


so pikk pakk 7re le is érünk Queenstown-ba, full sötétbe, de nagyon szép városi kivilágosítással a 75 km hosszú Wakatipu-tó egyik csücskébe, így végig is kocsikáztunk a kikötő mentén, majd Lulu bekéredzkedett egy hostelba fürödni, mert reggel kihagyta. Én elég higiénikusnak éreztem magam, so addig olvastam a kocsiba (Trónok harca második kötetét.. fffúúúúhhúúúúú :D) aztán megkerestük Bettináék szállását persze nem voltak ott, de ott tudtunk ingyé parkolni, so a kocsit ott hagytuk. Ezt egy olyan incidens előzte meg –csak hogy tényleg megcsinálja a napunkat- h kb 2 utcával lejjebb megálltunk pakolni a kocsiba, én befejeztem, beültem vezetni, aztán Lulu is beült és lementünk kb 500 m-rel, mikor szembe jött egy rendőr, gyorsan bekötöttük magunkat, de csak visszafordult utánunk….  megálltunk, egy cuki 30as rendőrkislány jött, hogy miért megyünk nyitott csomagtartóval??!! mi meg a sötétbe nem is vettük észre….  so elmagyaráztuk h csak pakoltunk másfél perce, és azt hitte mind2őnk h a másik lecsukta… de az egyik lámpánk is szar volt, meg le volt járva 3 nappal a műszaki szerű izé (wof, warrant of fitness, és mindig csak félévre adják, 40 $ért ….) és ha ezt 2 hét alatt nem újítod akkor 200 $ bünti… so a néni mondta h figyeljünk oda a csomagtartóra, és csináljuk meg a wof-ot 14 napon belül, így csak figyelmeztetést adott és semmi pénzbüntit!!! :D so visszaültünk a kocsiba és jól kiröhögtük magunkat!!

Nah de Bettináék nem lettek meg, so lementünk belvárosba csak 2en, de mivel Nagy Péntek volt (Good Friday, kiwiül… de hogy  kinek jó??!!! ) , és a kiwi hülye törvény szerint Jézus nem szeret, ha éjfél előtt iszol, de utána úgy berúghatsz, mint albán szamár az már okké vele!!! Ez azt jelenti, hogy éjfél előtt kb senki nem árúsíthat alkoholt, csak éttermekben, ha eszel valamit…. De nagyon kijárt már az a söci nekünk, úgyhogy csak rendeltünk egy kis sültkrumplit és úgy már ide is adták a pici söcit :) Ez úgy 10 körül volt, mondták h 24.00kor beindul az élet, de mi inkább bepockoltunk az autó hátuljába felfújt matracomra 2 hálózsák alá és aludtunk…  egész 6ig míg egy randarílozó öreg papa zseblápával  széjjel nem rázta az autót  h itt nem lehet a kocsiba aludni…segggfej…. so arrébb parkoltunk 5 percre egy szabad strandra…és aludtunk vagy 10ig. Aztán felmentünk a Gondolával – olyan mint a sífelvonó,-csak a hegytetőn kilátó,gokart pálya, meg lefelé mountain bike út, meg fentről még pár túra útvonal indul.  A gokart pályán megláttunk 2 svéd fiút meg egy norvégot, so megvártuk őket  a pálya végén, azt kiderült h ők is Bettináékat várják, de k a fiúkkal beszéltek , mi meg a csajokkal h lemegyünk és lenn talizunk…. vicces volt, aztán csak feljöttek és közösen megebédeltünk vagy 10en ! Kis városnézés… de csak mert olyan kicsi a belváros, hogy nem tudsz nagyot nézni benne. A fiúk maradtak Bettináék mentek tovább és a kanadai lány Lorri is megérkezett a szüleivel!  Követtük őket és a  kemping helyükön parkolva aludtunk még egyet a kocsiba, mert Húsvétra mindenki ide jött le és nem volt egy szabad karosszék se a városba. De ott tudtunk tusolni ingyé, meg rakáson voltunk, így süti volt a hely és le is mentünk együtt bulizni belvárosba, jó hely, de még mindig nem a legjobb!!
Vasárnap átmentünk Wanakába, ahol csináltunk egy 4 órás túrát ami felvitt egy gleccser alá és sok sok vízesés meg hóó meg jég kilátással, aztán 1 órát vártunk egy szaros thai étterembe a kajánkra… de legalább utána pont elkaptunk egy mozit a VILÁG  LEGJOBB MOZIJÁBAN!!! Wanakában a Cinema Paradiso nevű létesítmény, ahol a legjobb és legnagyobb adag répatortáját adják joghurttal és a MOZIBA A  FILM KÖZBE EHETED :D plusz, ha nem pont Húsvét lett volna, akkor sört is, de így csak forró csokit meg teát kaptunk és ihattunk a fasza nagy bőrkanapén az első „sorba” :) Mert ebbe a moziba csak kanapék, fotelok ,pár repülőgép ülés meg egy öreg sárga VW beetle van ülő alkalmatosságnak!!!! annyirraa király hely!!! és kb napi 4-5 időpont van más-más filmmel, so mikor beesel ,azt nézed ami van!!! Olyan nagyon moziiii!!! Mi pont kifogtunk egy francia filmet angol felirattal… Women in th 6th floor. de tetszett ahhoz képest hogy francia,  vicces volt!  Utána meg megint 3jára is kocsiban alvás!!! :D
Majd  reggel még benéztünk a Puzzle World-be, csomó hologram , illúzós képek meg az perspekítva szoba- ahol törpe meg óriás vagy sarkokban meg egy nagy labirintus…. amiben persze csaltunk :D Aztán csak húztunk hazafele, persze egy még egy rendőr sztori befittyent…. mert itt a zsembejövő renőröknek is van lézeres bemérőjük – ami nem tom hogy lehetelfogadható, mivel ők is szembe jönnek, és otthon tuti hagytam volna a fenébe őket, ez tuti nem szabályos mérés….- de itt lámpa vinnyógó be , utánunk fordultak és lemeszeltek h 112 vel mentünk főúton 100 helyett… de jó fej mert Húsvét van, so csak 110et jegyzőkönyvez le, mert az csak 30$ büntetés…
 Ez volt ez első Halálos BALESET mentes új-zélandi Húsvét 46 v 50 éve…..de akkor is hülyék, mozgó járműből mérni….
Otthon, zsák, zsák zsák- szerda kocsma nap- és

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése