2012. június 7., csütörtök

ÉSZAK TÚRAAA :D part I.


nah akkor észak túra:  hát pénteken mégse tudtam elindulni, mert nem volt kedvem kitakarítani a lakást, meg kaját pakolni meg összecsomagolni….  így szombat reggel egy Marci bébivel folytatott bő 1 órás skype-os autó rádió szerelés után (új usb-s rádió vettem az útra h legyen zene…persze h nem műkszik…és így már a régi se… bár lehet h csak vmi lecsapott biztosítékot kéne kicserélni … azt meg lehetetlen eléri .. so majd ha hazaérek szutykolok vele) De a szerelés nem járt sikerrel, de azért tanultam pár dolgot és végre olyan dél körül el is indultam, vettem még termoszt, mert az jó és irány fel fel FFEEELLL Nelsonig. Előtte még Kaikourába találkoztam Kelsey-vel (amcsi) aki szembe utazott lefele meg fel vettem egy kiwi stoppost és kidobtam Pictonba- így lett ingyé szállás Palmerstonsba :D-

Aztán Shona, a csajszi akit a repürőlől ismerek- visszamondta a zsállást meg a talit is, mert h költözik meg bllabblla bllaaaa pookkkkkáááákkkk …. so kocsiban alvás, reggel körbe séta a városba, ahol tök jól elvesztem és találtam a Founders Parkban ( ez az így éltünk a 20as években skanzen falu.. tisztaa amerika..) EGY KÖNYVVÁSÁRT!!!! Ami annyira király volt h fél meg 1 dollcsiért vehettél könyveket, így 21 dollcsiért vettem vagy 12 könyvet ( többek közt egy angol holland úti szótárt… mert ilyen előre látó vagyok… bár repjegyem még mindig nincs hazafele :D) meg egy rakat lányregény és egy 4 képből álló so 4000 db-os NOÉ BÁRKÁJA puzzle együttest (ez volt 8 dollcsi, de belezúgtam, és annyira faszán fog mutatni majd a naracssárga meg zöld falon a tanyámon a gyerekszobáimba HOGY CSAK NAAAHH… ötöskének majd találok addig cuki 5. puzzlét :D) meg egy 4 dollcsis 1000es puzzlét a tanyára szórakozni esős fagyott téli estéken)!!

Aztán felsétáltam a kis dombra ahol Új-Zéland közepe van… csodálkoztam h nem a 2 sziget közt a tengeren van… de nem sok híja :P  Aztán be  kocsiba és felrobogtam a Port Pupongába, a déli sziget leg északibb csücske a félholdszerű homok nyúlvánnyal. Persze reggel felkelek, hogy milyen fasza lesz megnézni a „világ tetején” a napfelkéltét… besétáltam a dűnékhez (olyan, mint a sivatag csak vizes homokból) és persze h felhős volt és a nap valahogy az északi oldálán jött fel a félholdnak nem a keletin, megviccelt az a kis köcsög… bár így se volt rossz de a kurvaanyját h nem tud tisztességgel  keleten felkelni a tengerből…..

Majd szépen lejöttem Marahauba, besétáltam úgy 3-4 órát az Abel Tasman nemzeti parkba és szedtem magamnak vacsit… jó kis kagylót :D Majd húztam lefele hogy felvegyem a legbutább dán lányt -akit valaha még nem ütöttem meg – Blenheimbe, ami amúgy cuki város, de inkább felvezzettünk Pictonba. Ahol  egy édes angol csaj, Ann, lett a szobatársunk akivel romatikusan megvacsiztuk a kagylóimat, majd alvás.

Reggeli után futás a komphoz majd 3 óra után már Wellingtonban is voltunk, sajna nem kísértek delfinek minket… utána megkerestük az info központot  meg könyvtárba netet és így az esőbe el is idnultunk Napier fele… persze nem volt  erőm teljesen feljönni so 20 km-re egy megállóban aludtunk a kocsiban… persze hisztipisti nem bírta, pedig a matraccal tök fasza :)

Most vagyunk júni 6án szerdán, Napierben kezdtünk volna, ha nem merül le az aksi az este folyamán… so 
lestoppoltunk egy kocsit és bebikáztuk… kb 2 héten a kocsi vétele után vettem bika kábelt.. olcsóbb mint az új aksi… fostalicskára így si eleget költöttünk… so  infó kp megint, a főutcán van ingyé wifi ami ritkább mint a fehér holló kiwiéknél…. de ez is csak 15 percre… de 2 órával később megint bejött :)  innen raktam fel a blog bepótlásom is. Majd Herdis még rinyált vmiért so mondtam h menjen, nem vagyunk mi összekötve, én addig rendesen bereggeliztem  a tengerparton (még pictonban vettem és főztem 12 tojit meg kenyeret és paprikát :D ) majd sétáltam a városban amíg ő végzett. Itt találtam egy antik boltot, meg eleve az egész város imázs erre épül, hogy „ART DECO” azaz a amcsi 20-30as évek stílusa, ruhái épületei, csak az áraik nem… de jó volt körbe nézni az antikváriumban és Sudit kérésére emlékezve mikor megláttam a régi érmék gyűjteményt egyből neki este hogy ennek Gyuri, hogy fog örülni so 1 dollárért vettem régi egy dollcsit meg pennyit, meg ausztált is :D!! Majd lestoppolni valakit aki bebikáz és fel Lake Taupohoz… majdnem…. kb 10 kmre defekt.. az esőben… egy ember megisállt segíteni, de Herdis mondta odakiabálta h It would be nice. erre elhajtottak.. so kicsit félreértették őt… de legalább túl vagyok az első egyedüli kerékcserémen, az ESŐBEN! aztán megint stopp és bika, majd végre beérünk a városba, infó kp, bika, hostel… áááá pppfffúúúúú itt fogtam a kaki kerekem, nyomi legörgettem másfél utcával lejebb.. ahol pont zárt a good year gumi szalon, de  a bácsi visszajött és kinyitotta nekem meg a szaros mocskos 50$-os HASZNÁLT gumiért amit vettem, mert pótkerék kell…. de útközbe találtam másik bácsit akinek meg van akutöltője , so az esőbe nyomtam egy kört vissza a jó pótkerékkel majd le az aksival és végére még 12 dollárt kell fizessek mert a kocsi a hostel területén van, so itt kempingezek… de legalább van tus meg konyha is amit használhatok. A helyi kiwik aranyosak nagyon, ez legalább bebizonyosodott.. a dán lányok meg nagyon kelésgyöngék és úúúú 2 magyar  is van a hostelban!!!!

Vivi meg Bálint csoptársak a Corvinuson és tanárbácsijuk ismerte a délisziget borászait így csak általa leugrottak 3 hónapra borászkodni és még az ucscó hetükben nézik meg az északi szigetet azt 5 nap és repülnek, de egyfele megyünk nagyjából, so még összefutunk feljebb!!! WWÚÚÚHHÚÚÚÚ és anynira jóó volt már szemtől szembe magyarul lenni… persze ebbe is belepofázott a szőkebuta lány, h ha mások is ott vannak ő sose beszél dánul meg pookkákkká pokkáákkk…..  de ezt a magyar estét akkor se tudja elbaszcsizni!! :D

Reggel mentem az aksiért, betettem…és szar az egész..mintha sose lett volna töltőre rakva…. katasztrófa… de mindig vankit lestoppolni és bebikázni a rendszert…

De mindegy is , még reggel főztem magamnak tejberizst, meg sültkrumplit h legyen kaja holnapra is, majd futás a hajóútra, ahol én vitorláztam a hajót addíg míg kapitány bácsi főzött mikrós paradicsom levest a fedélezeten lévő matrózoknak.. azaz mind a 6unknak… de CSAK én lehettem a kapitány addig.. és nem mentem neki semminek, és el se sülyedtünk!!! :D KIRÁLY VAGYOK – a vízen is! JAh az egész hajó út lényege hoyg megnézzünk egy Maori arcot amit a sziklafalba faragtak …kb 20 éve… h tizstelegjenek a maoori törzseknek… de a model egy hawaii faszi volt… so nem értem… de a vitrolázást szinte megszerettem :D

Majd megnéztünk egy nagyon kék vízesést –Hulla Falls- googlizzatok rá.
Aztán még egy 40 perces séta aa Craters of the Moon… vulkán kitörés helyén vagy hasonló… sivár és kénes gázok jönnek meg bugyógó sár pocsolyák vannak .. egész jó, meg 6 dollárt megért, majd fel Rotoruában, 150ért foglaltunk holnapra programot, gejzír, Haka meg maori kultúr kör meg HOBBITON!!! Picsának megkerestük az itteni adóhivatalt, mert hülye, és rá kellett kérdeznie hogy tényleg az e…láss csodát AZ, hivatalosan is :P de így legalább én is tudtam adó visszaigénylést kérni, mert jan-márciusig már ideadják :D tök jófejek!!!! :D Rotorua tóparti része egész hasonlít Wanakára, de a többi az ugyan az az elnyúlt széjjel húzott lapos külváros… de hátha a holnapi program feldobja a helyet!!! jah még mindig bocs a helyesírás hibákért.. csak sosincs azért olyan sok időm hogy rendesen megírjam... a sok sok szóismétlés, ismétlés is emiatt van..de legalább a lényeget fogjátok!!! :D

1 megjegyzés:

  1. Köszi, hogy ilyen szorgalmas lettél és már minden nap irsz. nem semmi amit ez a kocsi művel veled, ennyi defektet életembe nem éltem át, amit te az elmúlt egy hónapban. Vigyázz magadra, készits sok fényképet és érezd jól magad hobbitföldön. üdvözlet a maoriknak, puszi neked

    VálaszTörlés