2012. február 2., csütörtök

Kuala Lumpur

Malaysia!!!! :D

Kuala Lumpurban hajnal 6kor 30°C meg kb 500 % páratartalom… nagyon megcsapott mikor a hűtött repülőről leszálltunk…. mintha vmi üzemi kifőzdébe löktek volna be :D
De vízum nélkül 15 perc alatt beléphetsz a határon…vagyis reptéren. Aztán mivel ilyen korán Buddha még nem kelt fel vagy akármi, semmi se üzemelt , a reptéren kb csak a biztonságiak voltak…. semmi infópont, a városba vonat csak 7.20-tól van, de persze visz a tömeg (biztos tudnak valamit) csak mentem utánuk, majd volt egy térképes meg infós pult, pár brosúrával, meg egy szőkelány ugyanolyan elveszetten, mint én. Hát felszedtem!! :P

Violet, litván, és már március óta nem volt otthon, mert 1x kiment London mellé szezon-melóra, megszedte magát és azóta utazgat!!! Tök jó lehet, ha ennyi időd van!! Azt mondta h nem tudja h lehet bejutni a városba de neki van rigije (maláj píz); mondom nekem meg van szállásom, csak be kell menni központig meg onnan egy 10 perc taxi. Így együtt kimentünk a kifőzdébe, és ilyen lekiabálós fekete kb 15 éves kölök volt a centerbusz sofőrje, így 9 rigi/főért benn is voltunk 50 perc alatt! Végig pálma (vagy leginkább ananász ültetvény) az út mellett, jah és persze már ők is a rossz irányba mennek, azaz minden jobb kormányos… :( Bár így hogy ott 2 napig szoktam, így itt már könnyebb volt.

Nah de beértünk a központba, ami kb az egyetlen közlekedési csomópont (busz, vonat, elektromágneses magasvasút) és kimentünk az első taxishoz (mindenki beszél angolul- gyarmat volt- de most h nemzeti öntudatra ébrednek a maláj a kötelező nyelv a suliba és az angol meg nem… pont fordított mint itthon, ha angolul kérdezel vkit, jobb esélyed van az idősebbeknél, mint a fiataloknál… plusz egy csomó öreg nem is tud malájul…. )

So a taxis mondta h a piros taxihoz menjünk át mert az olcsó…. KOMOLYAN 2 hátizsákos szakadt lányt és nem húzott le hanem átküldött :D, a másik taxi (Budget taxi- a társaság neve) meg úgy működött h van egy kis irodájuk a épületben, ott bemondod hova mész, a néni ad neked számlát, te neki fizetsz és a kis papírral kimész és elvisznek!! Nem is rossz rendszer!!
Így 8 előtt már Melissánál is voltunk. (Őt Valenciából ismerem amcsi lány, aki akkor még Indiában angol tanárnősködött, de már 1 éve itt vannak a spanyol barátjával –Fernando, aki chéf-; Nah de mikor uccsó 2 hétre ki kellett költöznöm az albiból VLC-ben akkor átmen ntem Hankáékhoz csövelni, és Melissa is akkor jött 3 estére couchsurfinggel, és ott Anikóval mi kísértük egy napot körbe meg esti tengerparton ivászat volt, aztán volt h kap állást Pesten, so kapcsolatban maradtunk, és ő javasolta h repüljek AirAsia-val, mert olcsó, tényleg az!)
So Melissa lejött a lécsőn csipásan meg álmosan, azt mondtam h szia jó újra látni (2010 jún-ban talákoztunk) meg van egy potya utasom. Csak aludni akar, azt ha nekem van kanapé , akkor a kcisi lány csak elfér mellettem :D Mondta h persze (meg már úgyis mindegy volt), kaptam egy sört meg egy kis üdítőt, azt feküdtem is aludni… bár a melegtől nem igazán lehett, de mondtam h 12ig alszunk aztán oké, Violet is mondta h neki is csak egy kis alvás, tus kell meg net h aztán keressünk hostelt neki. Mindenki le/visszafeküdt! csak egy kisdobozos Carlsberget kaptam az gyorsan lecsúszott azt altatónak kb jó volt.

12kor elég „frissen” keltünk … azaz halálra izzadva, de szinte kipihenten. Melissa meg Fernando épp feljöttek a medencétől (társasház rendes 20 m-es úszós közös medence) so megnéztünk neten mindent, aztán olyan 2 körül lementünk városközpontba, azaz Chinatown-ba, mert Melissa mondta h most város újítás van meg turisztika 1000rel, így kínai negyedben új sétáló utca, most építik a Little India részt, meg volt ott minden. Nekem vettünk tanga papucsot, mert a cipőbe belefőaztán meg lerohad a lábad….. Hát közületek kb mindenki tudja hogy utálok törölközni, és hogy mindig csak száradok… nah itt ez LEHETETLEN!!! asszem lehet róla fogalmatok mennyire kiakadtam, mikor tus után a kanapén üldögélve azt nézem h miért vagyok még vizes, mire leesett hogy az üldögéléstől is izzadok… és itt max egy jól megtervezett szélcsatornában lenne minimális lehetőségem a száradásra…. ppfff 2 nap pont elég volt…. Melissa is azt mondta h jó meg szép meg jófejek… de KELL az a 4 évszak….

Nah de telt a nap, úgy 5ig kóboroltunk, találtunk hostelt Violettának, ettünk, néztünk kínai meg indiai templomot, úgy hogy kissé srégen de egymással szemközt kb 20 m-re voltak egymástól, és az indiainál kinn kellett hagyd a cipőd… :D tetszett a mezítlábas dolog. Majd ha lesz egy kis életem akkor elkezdem felrakni a képeket… ez hétvégétől függően 3-7 nap… :) bocs, tudom h már rág titeket az ideg/kíváncsiság/irigység/ de én már voltam ott tudok mindent so nekem nem olyan fontos… viszont ti azok vagytok, így ez a 3 -7 a tőlem telhető leggyorsabb!!!

Viszont Melissának 26án el kellett utaznia, így megegyeztünk Violettel hogy este 8kor tali és az ikertornyokkal szembeni Skybar-ba megyünk este, de most én pihenek, meg Melissa pakol! Este vissza mágnes vonatoztunk a tornyokhoz (jah eddig mindig taxiztunk, csak itt tök lusták, pedig nem is laktunk annyira kinn a szuburb-ban, de vagy 6 taxist megkérdeztünk h kivisz-e minket Bangsarba – ez a környék neve- azt mondták rá h nem… mert onnan nincs kedvük visszajönni…. ppffff WTF??!!! , azt mondta Meli h ez normál… vagy rá kell fizess… elég kakák… De vissza a mágnes vasúthoz, nagyon vagány, olyan a jegy automata, hogy mutatja az egész közlekedési térképet, rányomsz, hogy hova mész, azt a vonalat kinyagítja és ráböksz h melyik állomás, és zónánként vannak az árak, mi 2 rigi/főért mentünk 5 állomást! és a jegy az egy KÉK ZSETON, vmi mágnes van benne bejáratnál le kijáratnál meg bedobod… így sajna nem tudtam hozni emléknek…. és azt se próbáltam h mit csinál, ha útközben meggondolom magam és máshol szállnák ki…. :D

Sajna Violettet nem találtuk meg v ő minek vagy csak bealudt vagy talált más útitársakat és másmerre ment, így csak 2en bároztunk.... hamárhomár alapon ittam egy french martinint( vmi ananászos mixxel)… jó volt persze nem érte meg az árát, de nah csak egyszer vagyok ott!! Meg 200 rigit, vettem le so nem sajnáltam a negyedét otthagyni… :D

26.án hajnalba felintegettem a kanapéból Melissának meg köszöntem h itt lehetek aztán ő el is ment, de itt hagyta a kulcsait nekem, mert Fernandó 11-23ig dolgozik.. so én meg fogtam a kis térképem azt mentem… fel a város legészakabb részéhez a hegyekhez :)

BATU CAVES- gogglizzatok rá!!!- egy nagy barlag rendszer ennek mondjuk 30 % publikus a többi belépős túravezetős, de ez a 30% egy hatalmas helyenként lyukas „plafonú” dzsungelbarlang… és HŰVÖS!!!! vagy 300lépcső fok vezet fel és az alján egy jó 15 méteres arany vmi istenség szobra áll!!
1etlen dzsgungel velejárója a majmok….. pofátlanul, „elvadultak”, táskából lopós meg ilyesmi… nekem az egyik csak a bokámat fogta meg vagy 2x, pedig csak féllityós műanyag üveg volta a kezembe… semmi kaja… :( meg is ijedtem mikor először hozzám ért… De azért élveztem a jó miniklímát azt vagy 1,5 órát el voltam, aztán 30 perc vissza vasút a városba.

úúú azt még nem mondtam , hogy ez a leg „multikultibb” város amit valaha láttam, ehhez képes Vlc semmi se volt!! Maláj, inidai, kínai , muszlim, muzulmán, buddhista, keresztény, MIDENKI egyrakáson, azt séémmiii gond!!! az egyik 5x imádkozik 1 nap a másik 1x 5 óráig… itt olyan szintű elfogadás van h csak noh… és ne tévesszük össze a leszarással!! 95% vissza mosolygott rám, direkt vigyorogtam mint egy vadalma… azt ha hülyének is néztek azért, túl európai fehér voltam én ott azt csak mosolyogtak vissza!!! :D Meg nagyon kirívóan leszarják a lepukkanó házakat így a felhőkarcolókkal szemeben olyan omlott bodegák vannak.... tökre kiábrándító... vagy csak túl szélsőséges, azt ehhez nem vagyok hozzá szokva... hogy a gettó így "be van keverve" az egész városba...

Aztán elsétálgattam a városba, meg elmenetem egy Pillangó park nevű létesítménybe, ahol keltetik őket, és lehálózott helyen.. kb mint a házunk otthon, kis utak meg kiülők csobogó meg szökőkút meg „kilátók” azaz 2. emelet, és közben vagy 60 féleaz ujjnyitól a 2-tenyeres lepkékig minden fajtában színben méretben szárnyformában wwáááóóóóuuuuuu volt!!!! Hát ott vagy jó 2 órát elvoltam.. akartam h szálljanak rá a lábamra.. de csak a nadrágom meg a táskám tetszett nekik…. :D
Itt meg is vettem a tipikus szuveníreket, felespohár, hűtőmágnes, képeslap (1et fel is adtam..remélem nem hagyták el……)
Aztán egy bő óra alatt haza is battyogtam… vízhólyagos lábbal, de már úgyis este 7 volt.

Ja anyu köszi a májkrémet, ez a napi kajám az egyik volt a másikat meg szendvicseltem a repcsire!!!! Sajna itt semi péksütis (egyáltalán pékárus) kultúra nincs…. így csak vmi édes hotdog kiflit találtam…de jobb volt mint a semmi :)
Otthon összepakol, olvas, Fernandótól mikor hazajött elköszöntem, kulcsot visszaadtam. azt 5kor ébredés, legyaloglás a vasútig 30 perc, de ¾ útnál taxit fogtam azt egyenest a vasútra ki, onnan 12 rigi ( a busz csak 9… :(.. majd legközelebb). 50 perc… Futás a reptérre, aztán kiderült h itt MÁR kéri a rendszer h mikor fogom elhagyni az országot….. így ott cseszekedtünk a jófej repteres fiúval hogy csak küldjem át a mailjére, meg majd ő kinyomtatja, csak a wifi is szar volt aztán le volt mentve a gépemre… so ott jó 15 percet ekcsesztem, aztán futás az ellenőrző kapuhoz, aztán már hívtak a géphez ilyen felszólító beszálló bemondást, de még Wc keresés – bocs hugi, de csak tisztítják a vizet, nagyon klór szagú volt- so féllityó víz, és felszállás a repcsire!!

GOODBYE KUALA LUMPUR!!!!

ui: persze nem költöttem arra hogy felmenjek a tornyokba... meg az amúgy is már túl magas.... de lentről esti kivilágításban úúúú.... belülről az úgyse látszik... :D
+1: nagyon vicces hogy az összes papírpénzük egyik oldalán az államfőjük van!!! semmi változatosság.... :D de jó súlyos érméik vannak :D

1 megjegyzés:

  1. Köszi a részletes beszámolót, már nagyon vártam. Ha lesz időd majd irod tovább. Puszika

    VálaszTörlés