2012. július 29., vasárnap

SYDNEY!!!!!- Ozzy 2.


Sydney

so 24én kedden megérkeztem Sydneybe Bridievel elmentünk shoppingolni, so kb 3 utcát láttam aznap belőle, de olyan nyomott voltam mint az idő, so nem bántam h nem rohangálok a városba, náluk voltunk, olvastam , tv-ztünk aztán pizzát rendeltek és meghívtak rá, nagyon jóó fejek voltak aztán csak alvás. Másnap reggel felkeltem, fürcsi, reggeli, köszönöm levél és besétáltam a városba, úgy kb 2 óra alatt. Először a hidat láttam, majd az OPERA HÁZAT!! cuki, de nem csapott meg nagyon a lenyűgözés szele, pedig vártam egy kisebb fajta vihart! :D de azért a hűű de nagyon szép kategóriába sorolható az igaz! Majd sétáltam körbe a parkokban, városban, múzeumban, ahol, ingyé megőrizték a csomagom zárásig -5ig- meg egyébként is jó múzeum volt, kortárs művészet! (jah és csomagmegőrző 15 dollár per nap – ebből 3 napig eszek…. so inkább cipeltem délelőtt :D Úgyis kezdtem műr elpunyulni (a csoró hátizsákos életből bele a doolgozós autós létbe) so kicsit ha húzott is a vállam azért még élveztem h megint MEGYEK :D

Sydneyben is jó idővolt de érezhető volt az a 1000 km dél. A múzeumban megtudtam h a kiállítás másik fele egy  volt rakodó kikötői szigeten van, ahova van ingyen komp 45percenként  15 perc úttal! Úgyis mindneki mondta h kompról kell látni az Operaházat , így az is megvolt 0 dollárból!! Szupercsoró kategóriában első vagyok asszem! a szigeten kiszálltam majd vissza a kompra és futás az ingyenes városnéző körútra ami majd 3 órás, vicces sztorikkal  jó vezetéssel és úgy 15-20 emberrel, Sarah, osztrák csajszival barátkoztam össze legjobban, így az ő hosteljébe mentünk vissza a túráról- közbe felvettem a táskám zárás előtt! A legviccesebb dologok – amikre még emlékszem:

1. mikor a központi plázát építették kaptak egy levelet Bözsitől (igen 2. Erzsébetre gondolok) amit nem nyithatnak ki 2085ig!!! ez tök jóó, így felakasztották a balszárnyban lévő belógó órára!
2. a hidat Ugly Coathangernek hívják (ocsmány ruhafogas), mert kb 500 műemlék értékű házat romboltak le miatt- a város legrégebbi negyedén keresztül húzták és a kilakoltatott családok egy hello sziát se kaptak….
3. Először a hollandok értek ide, de ezt utálják, agy csak az angolok érkezését számítják :D
4.kb 60 év után épült az első tisztességes börtön.
5. az első kormányzójuk akart kórházat, de az angol uralkodó ezt nem támogatta anyagilag, így a bácsi 3 rumkereskedőnek adta el az alkohol monopóliumot  3 évre ha csinálnak neki kórházat!! Akkorát csináltak amit nem tudtak kifűtteni! :D áá nem de tényleg nem hazsnálták ki, így egyik szárny, pénzverde lett a másik meg Parlament! Így az első auzstrál Parlamanet rumból készült!! Sőta  kórházat is rumkórháznak hívták, csúfolták :D
6. a városban van egy szökőkút, ami előtt a Mártix-ban Neo megláttja  a pirosruhás nőt! azt itt forgatták, de nem akartak ausztrálok lenni, csak a hely kellett , így kibérelték azt a blokkot  és megtöltötték new yorki sárga taxikkal!!! :D SO VOLTAM A MÁTRIXBAN IS!!!!

A többire nem emlékszem , de jó kör volt, meg szép város, csak túl nagyon túl sok ember, túl sok zaj, de ahhoz képest tiszta! Aztán hostel, fürcsi kaja és még mentünk egy kört megnézni az esti Operházat majd csicsikálás! Jah és a legjobb, hogy a városközpont körül megy ingyen buszjárat 10-3ig hétvégén este 6ig!! kb 10-12 percenként!

Másnap reggeli, kijelentkezés, a táskát  5 dollcsiért őrzik, so inkább nem! so pakkal séta! botanikus kert, ingyen net keresés, busz foglalás 65 $ért le Melbournbe, este 7től reggel 7ig – bár 6 után beértünk, de egy estét akkor is megspóroltam megint! aztán csak vártam és olvastam az állomáson, pocsék idő volt aznap is. Ki kellett volna mennem a bondi partra, mert azt mondják jó strand de 10 dollcsi a return jegy, meg a cipekedés lefárasztott, meg ennyi elég volt Sydenyből.

Buszra becsekkoltunk és 3 másik fiatal csajszival összeültünk egy 4es körbe! egy német egy argentín meg egy angol! csacsogtunk aztán meg aludtunk, bár volt film is meg minden! és irááánny Melbourne a sötét esős keleti parton át!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése